Handtherapie:

Anouschka Doedijns, één van onze therapeuten, heeft in januari 2019 de opleiding tot allround handtherapeut afgerond. Dit betekent dat patiënten met hand- en polsklachten bij haar in zeer goede handen zijn. De hand is een van de meest belangrijke instrumenten die wij als mensen bezitten. We gebruiken onze handen de hele dag om te werken, te communiceren en onze hobby’s uit te oefenen. Daardoor is het extra vervelend als hierbij klachten bij optreden.

Patiënten kunnen bij ons terecht voor alle soorten klachten aan de vingers, handen en polsen. Deze klachten kunnen vaak allerlei oorzaken hebben. U kunt hierbij denken aan overbelasting, een ongeluk of door slijtage. Tijdens de eerste behandeling onderzoeken wij wat de oorzaak is van de klachten. Vaak spelen bepaalde handelingen in het dagelijks leven een grote rol. Nadat wij de handelingen die de klachten veroorzaakt hebben of in stand houden duidelijk in kaart hebben gebracht zullen wij gericht gaan zoeken naar een passende oplossing. Veel verschillende behandelmogelijkheden kunnen hiervoor worden aangedragen. Vaak bestaat dit uit een oefenprogramma, maar Anouschka kan bijvoorbeeld ook een spalkje aanmeten. Dit is per klacht verschillend.

Een aantal voorbeelden van de klachten die door Anouschka goed behandeld kunnen worden zijn:

• Pols- hand- en vingerletsels zonder een operatie (conservatief behandeld), zoals een breuk, een gewricht dat uit de kom is geweest, het afscheuren van een pees etc.
  • Overbelasting klachten en KANS (vroeger RSI) als peesontstekingen en peesschedeontstekingen (bijvoorbeeld een tenniselleboog, M. Quervain, trigger finger) en zenuwbeklemmingen (bijvoorbeeld carpaal tunnel syndroom).
  • Klachten na chirurgische ingrepen aan uw hand, bijvoorbeeld na een ongeval waarbij pezen, gewrichten of zenuwen zijn aangedaan.
  • Overige aandoeningen zoals o.a. gewrichtsslijtage en gewrichtsontsteking (artrose, reuma) en bijvoorbeeld chronische polsklachten.

Wie deze klachten herkent en een afspraak voor de behandeling hiervan zou willen maken of meer informatie hierover wenst kan contact met ons opnemen.